Larseblogg

Online since 2005. Bloggen for deg bloggen for meg!

mandag, september 26, 2005

Mitt nye liv

Livet som arbeidskar er definitivt noe annet enn livet som student. Nå har jeg jobbet en uke + 1 mandag, og min nye døgnrytme føles fortsatt litt uvant. Ved nærmere ettertanke blir man kanskje aldri helt vant å stå opp halv seks?

Jeg jobber definitivt ikke som ingeniør ennå. Jeg driver med reperasjoner, demontering (etter hvert også montering), vedlikehold, rengjøring, feilsøking og testing av store ventiler som ikke har hatt det så bra ute i Nordsjøen, og derfor kommer til "legevakten" på land. Jeg har lært veldig mye nytt. Jeg hadde f.eks ikke så mye erfaring med glassblåsing eller lapping med diamantpasta før jeg begynte. Jeg satser på å vri meg mer over på ingeniørjobbing i løpet av 2006, når de siste fagene forhåpentlig er i boks, for strengt tatt er ikke dette det man går 3 år på Høgskolen for. Men jeg har absolutt ikke vondt av litt erfaring innen det mekaniske..

Ellers har jeg vært en del ute på tur i det siste. Forrige helg dro jeg, Arnstein og Svein Olav på en spontan lyse-etter-krabber-tur kl. 3 på natta og denne helga har jeg vært leder på en speidertur med en gjeng jeg aldri har møtt (bortsett fra at jeg var leder for hun ene lederen på konfweekend i fjor) og hvor vi sov i en lavvo som sto i fare for å blåse til skogs. Bra turer begge to! I går fikk jeg også tid til en Ulriken-Isdalen tur med Lars T.

Rollespillet er i gang på onsdager, og når det gjelder torsdag prøver gutta i bandet å få meg til å slutte i koret. Satser på at vi finner en alternativ løsning. Hater sånne valg! Jatakk, begge deler sier nå jeg! Jaja, det var vel det jeg hadde på hjertet denne kvelden. Lev vel!

5 Comments:

Blogger lilleoter said...

jatakk begge deler høres ut som et ypperlig resultat:-)

8:41 p.m.  
Blogger *Kristin* said...

På tide å fortelle verden hva du valgte til slutt nå vel?!
Det ble vel ikke "Ja, takk! Begge deler" som du kanskje hadde håpa, men satser på at du får noen fine torsdager med... *Tatarata*
Nei, skal ikke røpe det jeg... :)

9:03 p.m.  
Blogger Lars said...

Det er vel ingen hemmelighet lenger at jeg kun er korintermedlem på papiret (har tross alt medlemskortet ennå). Ole Brum-filosofien funker bare innimellom...

5:25 p.m.  
Anonymous Anonym said...

Ole Brum filosofien funka for meg i går. Var i oslo og traff Sondre et par timer, OG besøkte Morten i en time. Så det ble full pott. Trivelig tur. Ser du noe til Espen i helga ? Skal du på kampen du også? Antar det. Vi får jo håpe. Pass dere for sinte bergensere hvis brann taper da. God helg. reservemammaisiljan

8:05 p.m.  
Blogger *Kristin* said...

Ja, ja... Noen som nevte noe om "siget"?

4:14 p.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home