Larseblogg

Online since 2005. Bloggen for deg bloggen for meg!

fredag, juli 01, 2005

Sommer og sol!

Ja, nå går det lang tid mellom innleggene her. Det er vel sånn det er om sommeren, at man tar ting med ro. I dag har jeg beiset kjellerdøra. Den trenger nok et strøk til, men det tar jeg senere. Skal beise en dør til + male grunnmuren på "lillehuset", og det ser ut til at dette blir det jeg har av sommerjobb i år. Var litt uheldig med ABB (der jeg har jobbet de 2 siste årene), og kom litt sent i gang med å høre med andre steder. Det er ikke det at jeg ikke har prøvd i allefall. 50-60 elektro-/automasjonsbedrifter er jo en del å ringe til. Ble ganske kjedelig på slutten.

Har begynt å slå meg til ro med tanken på å bare ha ferie nå. Hittil har det vært helt topp. Det har vært sol og varmt nesten alle dagene siden jeg kom hit 18.juni. Siden jeg stort sett bare har ferie har jeg satt i gang et personlig aktivitetsprosjekt som går ut på at hver dag skal inneholde minst 1 joggetur, 1 badetur eller 1 fjell-/skogstur. Har klart det ganske bra så langt. Har f.eks badet 6 ganger, noe som bare skulle mangle siden det er over 20 grader i Øverbøtjønna. Digg! Ok, da.. En dag sprakk jeg, men da var jeg på besøk hos min bror, hans kone og mine nieser og holdt meg i aktivitet på trampolina.

Ellers har jeg vært på forsinket St.Hansfeiring med Con Amore (gamlekoret mitt) langt inni Kilebygdskogene og på en Mælakollentur med Kristin i fantastisk vær. Har fått vært litt med Steinar og Live Mari også. Blandt annet på en geocaching-tur (sikkert ikke riktig skrevet) midt på natten, samt sattelittlytting fra garasjetaket. Morsomt! Foreldrene mine er på Hurtigruta, men jeg har blitt foret opp av Øjeruskene. Greit å ha en reservefamilie!

Senere i sommer skal jeg i to bryllup + kjøre litt rundt og dra på konserter med Arnstein. Blir knall! Jeg og noen andre skal prøve å samle folk på en grillfest her 22.juli. Der er alle kjente velkomne. Også dere der i vest! Sånn innimellom tusler jeg rundt og øver på denne sangen som jeg skal synge i bryllupet til Irene og Håkon. Skummelt!

Til slutt i sommer skal jeg nordover til hytta og være der med min bror, og muligens fiske litt med de to andre Lars'ene senere. Gleder meg! Men nå er jeg altså her i Siljan i sommerværet. Det er vel hva man kaller en smak av honning? I hvertfall de som liker honning... God sommer!

PS: I morgen står Pink Floyd gjenforent med Roger Waters på Live 8-scenen i Hyde Park!

5 Comments:

Blogger *Kristin* said...

Ser det er noen som har tatt opp kampen her ja! Greit, skal få opp farta jeg også...
Gratulerer så utrolig mye med dagen idag forresten!!!:D Må jo ikke glemme sånt! Vi venter bare på en innvitasjon her nå til å feire litt bursdag, så kommer gavene:)
Ha en strålende dag videre!

11:32 a.m.  
Blogger Lars said...

Takker så mye! Fornøyd med dagen jeg:) Og dere ble jo invitert på muffins da. Dere er kjekke å ha om sommeren altså!

11:36 p.m.  
Blogger *Kristin* said...

Og muffinsene var gode de!:)

9:11 p.m.  
Blogger Maria said...

Eg får besøk av Bente idag! :-D

9:20 p.m.  
Blogger Lars said...

Koselig! Hils fra meg.

12:25 a.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home