Larseblogg

Online since 2005. Bloggen for deg bloggen for meg!

onsdag, mai 18, 2005

Når man virkelig sporer av...

..ved eksamenslesing i et knusktørt fag som Samfunnsorientert bedriftsledelse, kan man finne på å tenke på mye rart. Nå har jeg vært sånn tålig flink og strukturert i noen timer på lesesalen, men da jeg fikk både gruppefaser, MRPI-modeller og JoHari-vinduer godt oppi halsen begynte jeg å tenke på noe jeg har tenkt på før. Livet kommer i et litt annet perspektiv når man tenker på hvor mange dager man har levd i stedet for år. På en kjedelig arbeidsdag i fjor sommer hvor jeg og en annen holdt på å skru sammen 700 like deler (sånt noe dukker gjerne frem hvis man kjeder seg), diskuterte vi dette og jeg kom frem til at jeg runder 10000 en gang på høsten 2005. Da det stoppet opp under lesingen i dag fant jeg ut at den eksakte datoen er 18. november og at det til og med treffer på en fredag! Jeg synes det er god nok grunn til å skrape sammen en fest. Ja, jeg synes faktisk det overgår det meste av andre bursdagsfeiringer som baserer seg på år. Fant også ut at 50000-festen nok må legges på is, eller feires et sted hvor man ikke bryr seg om tid og sånn. Lurer på om jeg skal begynne å oppgi alder på den måten hvis jeg blir spurt om hvor gammel jeg er. "Jeg runder snart 10000..........ååja, du tenkte år??" Nei, nå må jeg ta et nytt skippertak på helt andre områder, nemlig ledelse og sånn. Hadde forresten en fin 17. mai og en kanskje enda finere konsert med Mark Knopfler på lørdag. Hva bandet selv syntes om dagen kan du lese her.

8 Comments:

Blogger Steinar said...

Heyhey! Gleder meg til 10k dagen din! Det blir stort! Synd det er så lenge til, for jeg er klar for en fest :)

Hvordan regner man seg fram til det egentlig? Klar for filmkveld snart?

-www.steinar.tk-

4:33 p.m.  
Blogger Lars said...

De hele årene du har levd (i ditt tilfelle 24)ganger 365 + antall skuddårsdager du har vært gjennom, og så finregner du på dagene i fødselsåret og det nåværende året til slutt. Lykke til! Klar for filmkveld etter eksamen.

6:11 p.m.  
Blogger Maria said...

Eg har satt av den 18 november allerede eg! ;-)

12:25 p.m.  
Anonymous Anonym said...

Joharis vindu er ganske artig det. Hvis jeg nå bare kunne huske helt alle rutene - - eh, var det ikke noe med sånn som jeg tror jeg er, sånn som andre tror jeg er, osv? Jeg husker bare at jeg likte Joharis vindu da jeg hadde om det. Kan ikke du hjelpe meg litt.... vigdisisiljan

10:45 p.m.  
Blogger Lars said...

Nå er jeg nettopp ferdig med eksamen og jeg har nesten glemt JoHari-vinduet allerede, men det er noe sånt som at man psykologisk sett har et ukjent, et skjult, et åpent og et blindt område... Eksamen gikk forresten nokså bra tror jeg (for en gangs skyld):)

12:24 p.m.  
Anonymous Anonym said...

Åja, og så er det viktig å gjøre den delen av meg som jeg ikke kjenner så godt bedre kjent. Og minske blindflekken. Og så var det noe om hva en vil være åpen med overfor andre, og hva de andre likevel ser, sjøl om du ikke gir de den infon. Ja,ja. Noe sitter igjen - det kan jo være en trøst midt i eksamenstider. Det er ti år siden jeg hadde eksamen i ledelse og denslags ting. God idolkveld. vigdisisiljan

9:13 p.m.  
Blogger lilleoter said...

Eksamenslesing....høyrest kjent ut....Men vent litt, ikkje lenger for eg har SOMMARFERIE!!!!!...*evil cackle*:-D

6:48 p.m.  
Blogger Lars said...

Slemme Anne Jorunn!

1:42 a.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home