Larseblogg

Online since 2005. Bloggen for deg bloggen for meg!

tirsdag, februar 08, 2005

Mark Knopfler og U2

Dette blir året da jeg får med meg 2 STORE konsertbegivenheter. Helt siden jeg var liten pjokk og sniklyttet til min storebrors kassetter/cder har jeg vært en slags Dire Straits-fan. Jeg husker da "Brothers in Arms"-plata var pop og hundehylet i "Money for Nothing" var det tøffeste som fantes. Steinar husker sikkert at vi sleit ut kassettbåndet på akkurat det stedet. Trodde forøvrig at de sang om sofaer i "So far away". Så feil kan man ta. Nå viser det seg at denne fyren (Dire Straits var vel egentlig stort sett Mark Knopfler) skal spille i nabolaget mitt i mai. Har vært så heldig å få tak i en billett via en kompis i koret, og gleder meg stort. Entusiasmen for U2 kom noen å senere, men det blir utvilsomt stort å oppleve gutta live på Vallehovin i juli. I dagesvis visste jeg at billettene skulle legges ut for salg lørdag den 5. februar kl. 10 og det var solid plassert i skolten min gjennom hele uka...bortsett fra på lørdag. Jeg presterte faktisk (nå vil noen hevde at dette ikke er så unikt når det gjelder meg) å glemme hele billettsalget og jeg kjente et grøss gjennom kroppen da jeg innså det i sjutiden på kvelden. Jeg kastet meg inn på billettservices sider, søkte etter "u2" og fant ikke en dritt. Gikk deretter inn på VG hvor jeg kunne lese om et billettkaos uten like. Folk var på gråten, mange hadde ikke kommet igjennom, servere var lammet osv...men alt var nå utsolgt....gjennom billetttservice. Nederst sto det at Narvesen hadde ansvaret for salget av x antall billetter og at det også her hadde vært problemer. Disse billettene blir tilgjengelige i løpet av dagen sto det. Jeg tok så bussen inn til byen, gikk inn på Narvesen og kjøpte 4 stk. Hvorfor slite seg ut med å få tak i billetter når man kan glemme det og få ordnet det enkelt på kvelden sier nå jeg. Og til dere som lurer... Alle 4 billettene har nå funnet sine eiere... Ha en fin dag!

9 Comments:

Blogger Steinar said...

*Misunnelig*

Men unner deg disse fantastiske opplevelsene. Men noen har familie og ta seg av vettu ;)

11:14 p.m.  
Blogger lilleoter said...

Så folk som heilt frå tidleg på dagen prøvde å få kjøpt billettar fekk det ikkje, medan ein som gløymer det får kjøpt fire uten problem seinare på kvelden? Kanskje ikkje spesielt rettferdig, men ganske festleg.

1:55 p.m.  
Blogger Lars said...

Jeg kan se humoren i det ja:)

1:57 p.m.  
Anonymous Anonym said...

Sofa kan være godt å ha, men ikke so far away. vettu. Så bra at du får med deg litt av barndommens og ungdommens helter, nå når du er stor og voksen og ansvarlig og .... tja, så mye mer er du kanskje ikke. Bortsett fra koselig og hyggelig og snill og trivelig å være sammen med....
Ønsker deg to store opplevelser, egentlig tre, men den siste er vel ikke sikker. vigdis

6:09 p.m.  
Blogger Lars said...

Mulig jeg burde skjønt hva det tredje ønsket var, men i dette øyeblikk klarer jeg ikke det. Giftemål? Lottogevinst? Jobb? Jaja... Uansett takk!

6:59 p.m.  
Blogger *Kristin* said...

*Phew* Trodde det bare var meg som ikke skjønte hva min kjære mor mente. *Dobbelt-phew*

10:51 p.m.  
Anonymous Anonym said...

He he. Dere må nok bli voksne før dere forstår hu mor. eller humor. Men jeg innrømmer at du er god til å gjette - gode forslag forsåvidt. mammavigdisisiljan

11:03 a.m.  
Anonymous Anonym said...

Ja, så var det å vente på neste gang det skjer noe i livet ditt da.........

11:05 a.m.  
Blogger Lars said...

Kanskje jeg kan lage en konkurranse snart. Men nå lurer jeg litt på hvem du er Dina. Kjenner jeg deg? Det finnes jo en film som heter "Jeg er Dina", men jeg finner vel ingen svar der?

2:13 p.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home