Larseblogg

Online since 2005. Bloggen for deg bloggen for meg!

torsdag, februar 03, 2005

Fantastisk fisketur!

I går hadde prosjektgruppa vår en teambuildingstur til Skogseid. Som vanlig var det den store stygge røya som var målet vårt. Jeg kan jo nevne at Lars Martin dro opp en legendarisk rugg på 6,3 kg der siste aprildagen i fjor. Det var en betydelig forbedring fra hans tidligere personlige rekord på 600 gram. Selv har jeg fortsatt ikke klart å overgå 850 gram, men med X antall turer til Skogseid i løpet av våren regner jeg med å sprenge kilosgrensen i hvertfall. Været i går var upåklagelig og nok en gang klarte Lars Martin å dra de virkelig store (henholdsvis 2,6 og 4,6 kg), mens jeg måtte nøye meg med 4 små men fine middagsfisker. Lars Tore fikk nesten en liten en inn i båten. Vi to spekulerer nå i hva Lars Martin har forstått som vi ikke har fått med oss. Er det teknikken, utstyret eller tilfeldigheter? Fortsetter dette å gjenta seg så tror jeg tilfeldighetsteorien ryker. Uansett så var det en veldig fin dag og jeg fikk ikke ha kveldsmaten min i fred når jeg kom hjem. Fersk røye er godt!

8 Comments:

Blogger Arnztein said...

Men.. så seie di jo at "Den som ikkje har hell i fiske har hell i.. uhm.. øøh.. spill?"
-a-

5:33 p.m.  
Blogger Lars said...

Burde kanskje ha skjønt at det var deg Vigdis, men det hender jo (som du vet) at jeg er litt treg. Hils kjente! Og takk til deg Arnstein for gode ord i en sådan stund...

1:24 p.m.  
Anonymous Anonym said...

Skal du ha baguetter med kjøttdeig og ost i dag du da....

6:10 p.m.  
Blogger *Kristin* said...

Fiskebolla lever i havet
Havet er fiskebollas hjem
Dette var det første verset
Nå er det nittini igjen

Å-Å-Å

3:38 p.m.  
Blogger Lars said...

Baguetter med ost og kjøttdeig var diggydiggy det!

11:56 a.m.  
Anonymous Anonym said...

er jo et under at du klarer å komme deg opp om morgenen...

ellers er det fint med en tur til skogseid, her er et bilde av litt av helgens fangst...

http://www.fotoknudsen.no/archive19/1602200523018ZWqxs2vHjOnCPnbkA/medium/2002200515441p1vXjBpaGERvlXrfb.jpg?40

4:26 p.m.  
Anonymous Anonym said...

leser på prosjektsiden deres at dere hadde problemer med å få årene ut av skuret?? hva med å bruke nøkkelen som lå i postkassa der dere putta penger til fiskekort og båtleie?

Hilsen Åsmund, forresten

4:30 p.m.  
Blogger Lars said...

Nøklene lå faktisk ikke i postkassa. Fint bilde forresten!

2:13 p.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home