Larseblogg

Online since 2005. Bloggen for deg bloggen for meg!

fredag, november 04, 2005

Fra jobb til skole

Åheisann! Der var mine innledende 7 uker i arbeidslivet unnagjort. Nå går jeg tilbake til skolebenken for en omtrent like lang periode - og forhåpentligvis ikke lenger! Må skaffe meg en del grunnlagsinfo på mandag. Dette har ikke vært så lett før nå siden fagene ikke ligger på nettet og jeg har vært på jobb når lærerne er tilgjengelig. Jeg er ihvertfall mer gira enn jeg vanligvis har vært i sånne perioder. Hjelper med litt avveksling.

Jeg har da tenkt å finne må noe morsomt innimellom lesingen også, ihvertfall i november. Min 10000'nde dag skal etter planen (se innlegget "Når man virkelig sporer av" fra mai) feires den 18.november. Jeg hadde i utgangspunktet booket Lien60 for anledningen, men det viste seg at en gjeng på 8 stk hadde planlagt å feire sin felles 200-årsdag på lagshuset samme kvelden. Siden dagen ikke bør feires på en annen dato spurte jeg om å få slå meg sammen med dem og fikk ja. Ingen av oss skal ha gaver. Det er det laget som skal ha- i form av noen slanter. Velkommen! Det går forresten noen rykter om at et tøft rockeband skal spille den kvelden, men dette er foreløbig kun rykter.

På mandag kommer den 8'nde plata til a-ha ut. Som vanlig vet man aldri helt hva de gutta finner på. Det kan slå begge veier, men jeg gleder meg likevel! Hvis jeg skal anbefale musikk som garantert er av ypperste kvalitet om du søker noe vakkert, stemningsfullt, instrumentalt, annerledes og ekte i høstmørket så vil jeg anbefale trommisen (ja, faktisk!) Manu Katché sin plate "Neighbourhood" med blandt andre Jan Garbarek på laget. Du kan lese en anmeldelse her.

Hei så lenge!

6 Comments:

Blogger Maria said...

Eg kan anbefale Marthe Valle sin debutplate "it's a bag of candy" Og for de som e så heldige å være i Bergen den 17 november, så kan de for den nette sum av 80,- få med seg Marthe in concert på Kvarteret kl 22:00! :-)

1:09 a.m.  
Anonymous Anonym said...

Gikk tur med Jessi og mamman din i dag - og hun sa noe om at hun håpet at du leste nå..... Jeg skal berolige henne og si at motivasjonen virket på topp. Morn igjen.
reservemammavigdisisiljan

4:46 p.m.  
Blogger *Kristin* said...

Godt å høre at du er igang med skoleting igjen. Skal prøve å være flink til å mase mest mulig på deg!:) Håper du kommer deg opp i rimelig god tid (sove 1-2-3 timer lenger kanskje) og får gjort masse fornuftig i ukene framover. Lykke til fra deneldstedatteratilreservemammavigdisisiljan.

10:39 a.m.  
Anonymous Anonym said...

Åssen går'e? 10 000 dager gammel. Sikker på at du ikke har telt en dag feil. Tenk for nedtur, hvis det var i går du var 10 000 dager, og så markerte du det ingenting. I dag kommer i alle fall Kristin og Roy for å feire. Og det er jo gøy for de i alle fall. De gleder seg til Bergen. Håper dere kan finne på noe sammen i morgen også, at ikke du må sitte og lese og gjøre oppgaver hele dagen. God dagsbursdag. reservemammaisiljan

8:29 a.m.  
Anonymous Anonym said...

Skrev da vitterlig en kommentar her til deg, og gratulerte deg med dagen 10000 av de. Tenk hvis du har telt feil. Kanskje dagen egentlig var i går. Ja, ja. Du får kose deg. Var på BKS siden og kikka. Fengselsgruppa og. Artig det der. God dag og kveld. Og kommer ikke denne heller ut på sida di, så må du gjøre noe drastisk - eller fortelle meg at jeg er blokkert. reservemammaisiljan

9:44 a.m.  
Anonymous Anonym said...

du skrev: ha det SÅ LEMGE, og det stemmer at det er sååååå lenge siden du har skrevet noe her. Men det betyr vel at du sitter og leser og løser oppgaver for harde livet. Ikke tid til å lese bloggen en gang kanskje. Ennå en uke til eksamen da. Lykke til med forberedelsene. Det går nok bra. Hilsen fra reservemammaisiljan

10:08 p.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home