Larseblogg

Online since 2005. Bloggen for deg bloggen for meg!

torsdag, desember 22, 2005

Det kimer nu til julefest

Hei godtfolk! Ja, nå begynner endelig julefreden å senke seg. Jeg har konsekvent sperret julestemningen ute i eksamenstiden, så nå kan jeg nyte den uten å allerede ha gått lei. Jeg har også blitt ferdig med gavehandelen. Bortsett fra en liten ting jeg kjøpte på min og Steinars lite effektive juleshopping på tirsdag gjorde jeg alt unna på 2-3 timer nå i ettermiddag. Det er ikke så ille hvis man har planlagt litt på forhånd. De som sto bak kassene så imidlertid litt småslitne ut selv om de klarte å holde servicesmilet på plass. All respekt til alle som takler å ha en sånn jobb på denne tiden av året!

Imorgen blir det en litt rar lillejulaften. Skal i begravelsen til en som vi alle siljanboere kjente godt. Faren til mine gamle lekekamerater. Kreft. Alt for tidlig. Vanskelig å fatte. Tror det blir folksomt i kirken.

Ellers blir det julaften med full fart i år. Annethvert år feirer vi med min nest eldste bror og familie. To nieser og masse sang og lek. Stas!

Vil herved ønske alle venner og tilfeldige lesere en velsignet julehøytid!

PS: Hvis du er litt lei av glitter, stas, shopping og pompøs julemusikk kan jeg anbefale å roe helt ned med Iver Kleives "Hyrdenes tilbedelse". Vakkert og strippet for alt krimskrams sånn at man får anledning til å tenke litt etter hva julen egentlig handler om.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Gledelig juledager fortsatt til deg. Ikke minst i morgen når dere kanskje kommer en tur ut til frokost for noen, lunsj for andre. Det gleder vi oss til. For meg / oss blir det første lange felles måltid her i huset i jula, og det er jo på tide. Vi sees. vigdis

10:12 p.m.  
Blogger Maria said...

Syns ikkje egentlig at d kime så mye lenger...;-)

11:04 a.m.  
Anonymous Anonym said...

Godt nytt år til deg og - for det har vel kommet litt lenger enn til jul for deg også? Gratulerer med vel beståtte eksamener. Hva skjer'a? Sånn ellers?
reservemammavigdisisiljan.

10:32 p.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home