Larseblogg

Online since 2005. Bloggen for deg bloggen for meg!

tirsdag, juli 25, 2006

En liten hilsen fra det kalde nord..

Ja, saa er jeg her igjen da. I Finnmark, bare noen uker etter at jeg var paa en glimrende (men akk.. saa kort) bilferie med Öjeruskene. Jeg befinner meg naa paa et svaert industriomraade paa Melköüa utenfor Hammerfest og sitter og lurer litt paa hva jeg gjör her, og ikke minst paa hvorfor i all verden jeg skriver paa et tüsk (germansk) tastatur. Det er forövrig ganske internasjonalt her. Her paa datarommet hörer jeg naa opptil flere ukjente spraak.

Jeg er ikke helt i skriveform i dag, men jeg kan forsikre om at jeg hittil har det ganske saa bra her. Masse hüggelige folk (det jobber nesten 3000 stükker her), fin natur ( det visste jeg jo) og mökkakaldt vär (hadde haapet paa litt bedre). Vet ikke helt hva jeg skal finne paa i kveld, men de har varierte velferdstilbud her. Kanskje jeg skal höre med om Üngve (min kollega... nei han er ikke tüsk) om han blir med paa en sükkeltur... eller kanskje noen slag paa golf-simulatoren. Eller kanskje jeg bare skal slappe av.. Faar se. Ha en fortsatt flott sommer der i sör. Hilsen fra MELKÖÜA!!

7 Comments:

Blogger Arnztein said...

...e det mange dvergar der, eller e det oppskrytt?
Har ofte tenkt at Snøhvit egentligt bara va et eventyr eller någe som någen hadde dikta opp.. men eg tog vel kanskje feil.
-a-

11:19 p.m.  
Blogger Steinar said...

RE arnztein: Det er vel syv hvis jeg ikke husker feil?

Lars: Godt å høre at det går bra der oppe. Håper det blir noe å finne på av og til. Når skal du sørover igjen?.

-www.steinar.tk-

9:04 a.m.  
Blogger lilleoter said...

Dverga e kulast viss dei heite Bill, d e vel allmenn kunnskap no...Have fun:-)

4:37 p.m.  
Blogger Lars said...

Har ikke møtt Bill enda. Kommer sørover litt uti august. Skal besøke mamma og pappa på hytta litt også.

8:28 p.m.  
Anonymous Anonym said...

Hei Lars. Koselig å lese bloggen. Takk for en alle tiders veldig god ferie-tur sammen med deg. Og gode dager på hytta. Det var virkelig ferie hele tida for meg. Håper du fikk gjort noen av tinga dine også. Rart at du er der nord igjen. Hilse så mye til hytta når du drar dit. Og folka. Bedre vær nå, ikke sant? Lykke til med jobben. Hilsen reservemammavigdisisiljan

1:15 p.m.  
Blogger krussedulla said...

Oi :-) flytta?

3:12 p.m.  
Blogger *Kristin* said...

Hei og hopp!:)
Fortsatt fornøyd med ny jobb og nye arbeidskamerater? Mye nytt kan jeg tenke meg... Men det fikser du lett som ingenting!! Jeg er herved student ved høgskolen, bare så det er sagt! Hehe.. Ha det knall videre!

5:22 p.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home